« afbeelding 1 van 2 »
 
Tuesday 15 December 2020

Authentieke verpakking

Dick Veerman zei in 2019 tijdens de zomerbijeenkomst van het Paddenstoelenpact "Het is tijd om te leren van sectoren die de stap naar diversificatie en premium reeds hebben gemaakt. Dit moet leiden tot een premium paddenstoel, waar de telers invloed hebben op de prijsstelling en hen onderscheidt van de wereldmarkt”. Maasland Champignons sprong erop in met een andere verpakking, presentatie, en combinatie met andere producten.

Nieuwe concepten kunnen een innovatie bevatten op diverse factoren. Dat kan de intrinsieke eigenschap van de paddenstoel zijn zoals vitamine D. Een voorbeeld kan genomen worden aan de ontwikkelingen door een collega ondernemer in de regio met de Vitamine D Booster in 2018. Deze ondernemer sprak ook andere marktkanalen aan door het combineren van paddenstoelen met andere producten; de zogenaamde mixpakketten die bij de Jumbo in het schap liggen.

Maasland Champignons heeft met Supermarktketen Boon een innovatieve authentieke milieuvriendelijke oerhollandse verpakkingslijn ontwikkeld met een regionale uitstraling. Het is een "Premium” lijn geworden. Het ademt een uitstraling uit van "rechtstreeks van de boer uit de regio Bommelerwaard”.

Er zijn haalbaarheidsonderzoeken uitgevoerd naar nieuwe verpakkingen en bijbehorende etiketten voor 4 soorten: Oesterzwammen; Shi-take; Triomix (3 soorten) en witte champignons. Daarnaast zijn er ook verpakkingen en etiketten ontwikkeld voor twee panklare groentemixen; een Italiaanse Paddenstoelenmix en een Paddenstoelen Melange. Met diverse kansrijke verpakkingen is een uitgebreid houdbaarheidsonderzoek opgezet. Uitgangspunt was dat de kwaliteit zowel intrinsiek als visueel extern niet onder mogen doen voor de traditionele verpakkingen. Er zijn veel verpakkingen afgevallen omdat ze niet voldeden. Er werden diverse herhalingen uitgevoerd om er zeker van te zijn dat de huidige doorontwikkelde verpakkingslijn voldoet. Er is veel met de ontwerpen geëxperimenteerd. Er ligt nu een "Premium” lijn in het winkelschap bij Boon Supermarkten.




 
 
BLIJF OP DE HOOGTE VIA